Skip to main content

Covid-19 Pandemi ve Sokağa Çıkma Yasağı

Son günlerde yaşadıklarımız, ekonomi ve ticaretin, sağlıktan sonraki en önemli şey olduğunu hatırlattı bana. Diğer ülkeler inanılmaz büyüklükte destek paketleri açıklarken, ülkemiz ekonomi yönetiminin vatandaştan destek istemesi ve esasında toplum ve bireylere doğrudan etkisinin sınırlı olabileceği bir paket açıklamaları, ekonominin ve ekonomi yönetiminin, kaynakların doğru kullanımının ve şeffaflığın önemini ortaya koyuyor. Öte yandan ticaretin devamı için de şirketlerin her şeyi yapacağını görüyoruz. TV reklamlarında dikkatimi çekenlerden bazıları da bunu destekliyor.

  • Bir temizlik ürünleri firmasının ev içi hijyen için satışa sunduğu ürünlerinin reklamını izledim. Güncel farkındalık nedeniyle herkesin satınalma kararında ön planda olan ürünlerden...
  • Hemen ardından bir e-ticaret firmasının kişisel bakım ürünlerinin reklamını; ki bunlar arasında saç tıraş makinesi vardı. Günlerdir yasal olarak sokağa çıkamayan 20 yaş altı ve 60 yaş üstü insanlar ile kendi kararıyla kendisini izole etmiş insanların tam ihtiyaç duyabileceği ürünlerden. 
  • Aynı e-ticaret firmasının daha önceki günlerde de C vitamini kompleksi türündeki ürün satışına yönelik reklamını da bir anda hatırlayıverdim. 
  • Tıraş makinesi reklamının hemen ardından bir diş macunu reklamı çıktı. Son günlerde sağlıklı besleniyoruz diyen arkaplan sesine eşlik eden görüntüde, dilimlenen portakal ve limon gibi meyveler gösterildi. Arkaplan sesi hemen ekledi: Bu besinler yoğun asit içerir ve bu asitler dişlerinizdeki mineyi eritir...
Algısı açık olanlar için ilginç olan bu reklamlar, algısı kapalı olanlar içinse bilinçaltına ürün yerleştirme tekniklerinden başka bir şey değil. 

Yaşadığımız bu zor zamanlarda hepimize sağlıklı günler diliyorum. 

Comments